مشاوره و روانشناسی

مشاوره و روانشناسی

باعرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیزم ... به همه ی دوستان خوش اومدمیگم که این وبلاگ رو انتخاب کردند . امیدوارم از مطالب این وبلاگ خوشتون بیاد ...
مشاوره و روانشناسی

مشاوره و روانشناسی

باعرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیزم ... به همه ی دوستان خوش اومدمیگم که این وبلاگ رو انتخاب کردند . امیدوارم از مطالب این وبلاگ خوشتون بیاد ...

شعر پیمان ...

با نفست زنده ام ای یار من / 

با دلم میام به سراغت ای یار من 

شاید دوستت دارم برایت کم باشد  و لیاقتت بیشتر از این حرفهاباشد  ای یار من / 

ولی باید بگویم دوستت دارم دوستت دارم ای یار من

شاعر: " پیمان بابائی "

گاهی ...

گاهی برای از تو نوشتن کم می آورم

باورکن

تمامی این شعرها بهانه است

تنها میخواستم بگویم:

دلم برایت تنگ شده …

 

جبران_ خلیل _جبران ...

از مترسکی سوال کردم

آیا از ماندن در مزرعه بیزار نشده ای؟

پاسخم داد و گفت:

در ترساندن و آزار دیگران

لذتی بیاد ماندنی است

پس من از کار خود راضی هستم

و هرگز از آن بیزار نمی شوم.


اندکی اندیشیدم

و سپس گفتم:

راست گفتی من نیز چنین لذتی را

تجربه کرده بودم.


گفت:

تو اشتباه می کنی

زیرا کسی نمی تواند چنین لذتی را ببرد،

مگر آن که درونش

از کاه پر شده باشد.!!


#جبران_خلیل_جبران

4 اصطلاح غلط و نیاز به اصلاح ...


1_ خدا بد نده:

این کلام اهانت به پروردگار است. زیرا خدای تعالی در قرآن فرموده:

« هیچ خوبی به شما نمیرسد مگر از ناحیۂ خدا و هیچ بدی بشما نمیرسد مگر از ناحیۂ خودتان(که بخاطر اَعمالتان است)»


2_عیسی به دین خود، موسی به دین خود:

 این جمله معنای صحیحی ندارد. زیرا بین پیامبران خدا، کوچکترین اختلافی نبوده و همۂ آنها مردم را به توحید و یکتاپرستی دعوت میکردند و عقیدۂ یکسانی داشتند.


3_ ولش کردی به اَمان خدا:

 این حرف کفر آمیز است. زیرا اگر کسی مال یا فرزندِ خود را به امان خدا بسپارد که غمی نیست.  بهتر است بجای این کلام گفته شود: 

"ولش کردی به حال خودش"

پس بدبخت شد رفت.


4- انسان جایز الخطاست:

 این حرف نیز غلط است، زیرا انسان برای خطا کردن جایز نیست. بهتر است بگوییم انسان "ممکنُ الخطا" ست. یعنی ممکن است خطا کند و بهترین خطا کنندگان، توبه کنندگان هستند.

بی ارزش ترین نوع افتخار؛


افتخار به داشتن ویژگی‌هایی است که خود انسان در داشتنشان هیچ نقشی ندارد

مثل چهره، قد، رنگ چشم، ملیت، ثروت خانوادگی و خیلی چیزهای دیگر....


از چیزایی که خودتان به دست آورده اید حرف بزنید..

مثل: انسانیت، شعور، مهربانی، گذشت، صداقت و .....

آدمی را آدمیت لازم است

عود را گر بو نباشد هیزم است...